Podjadanie jest nawykiem. Oznacza to, że wykonujesz je automatycznie i bardzo często bezwiednie. Nawyków nie da się wymazać, ale można je zmieniać. I tego właśnie, jak przestać podjadać, uczę w moim nowym kursie on-line. 

Nieskromnie przyznam, że powoli staję się specjalistką od eliminacji podjadania, szczególnie słodyczy. Chyba nie będzie przesady w stwierdzeniu, że co najmniej z 90% Kobiet pracuję nad zmianą właśnie tego nawyku. Wiem, że wiele osób ma ograniczony kontakt z psychodietetykiem, a „zwykły” dietetyk może nie mieć pojęcia, jak pomóc komuś, kto ma nieodpartą pokusę jedzenia słodyczy. Dlatego w oparciu o swoje doświadczanie stworzyłam kurs on-line o tym, jak przestać podjadać, w szczególności słodycze.

Za nim jednak napiszę o nim kilka słów, więcej opowiem o mechanizmie zwalczania podjadania.

Jak przestać podjadać

Tak, jak napisałam we wstępie – podjadanie jest nawykiem. Być może w ogóle nie zdajesz sobie sprawy z tego, ile i jak często podjadasz. Dlatego pierwszym krokiem do zmiany tego zachowania jest obserwacja siebie. O tym, jak to zrobić pisałam w tym artykule.

Prowadź obserwację przez około tydzień, a minimum trzy dni. W tym czasie nie staraj się zmienić swojego zachowania, po prostu rób to jak zwykle.

Kolejnym krokiem do zaprzestania podjadania jest ustalenie przyczyny (uwaga! bo może być ich kilka) i skupienie się na jej wyeliminowaniu. O tym, jak możesz wyeliminować przyczynę podjadania pisałam w artykule z początku maja. Tam też zamieściłam kilka skutecznych strategii, które pozwalają ograniczyć ten nawyk.

Możesz to zrobić sama!

Zaprzestanie podjadania jest trudne, ale nie niemożliwe. Jak mówi znane powiedzenie, to co przychodzi łatwo, trudno odchodzi. Pewnie nawet nie wiesz, kiedy podjadanie stało się Twoim nawykiem.

Dam Ci trzy dobre rady, jeśli zastanawiasz się, jak przestać podjadać:

Po pierwsze bądź wytrwała! Nie zniechęcaj się niepowodzeniami, skup się na tym, co już udało Ci się osiągnąć. Wytrwałość to najważniejsza cecha, która prowadzi do sukcesu. Po prostu rób to, co postanowiłaś. Daj sobie czas. Zwykle wykształcenie nowego nawyku trwa ok. trzech miesięcy. W zależności od osoby i sposobu pracy może to zająć trochę mniej lub więcej czasu.

Po drugie określ swój cel. Zapewne nie chcesz w ogóle rezygnować ze słodyczy. Dlatego lepiej ustal sobie, przy jakim spożyciu słodkości, nie będziesz miała wyrzutów sumienia. Pamiętaj, że najlepsze cele to takie, które są elastyczne i realistyczne.

Po trzecie, zapamiętaj, że jedyna porażka jest wtedy, kiedy przestajesz próbować! To nic, że nawet na kilka dni wróciłaś do swojego starego nawyku podjadania. Przy następnym podejściu trochę zmodyfikuj swoją strategię i idź dalej do przodu. Ja wierzę, że Ci się uda!

Jedyna porażka jest wtedy, gdy przestajesz próbować!

Możesz to zrobić ze mną!

Jeśli czujesz się przytłoczona ilością informacji i czynności, które trzeba zrobić, żeby przestać podjadać, to zachęcam Cię do skorzystania z mojej pomocy.

Co to jest kurs on-line?

To kurs, który odbywa się za pośrednictwem internetu. Kupując dostęp do niego, możesz korzystać z treści przez cały czas. Jednak przez pierwsze 21 dni możesz liczyć na moją pomoc. Kurs odbywa się na specjalnie do tego przygotowanej platformie, na której będę umieszczać materiały wraz z ćwiczeniami.

Do wyboru masz materiały w trzech formach. Możesz obejrzeć film, posłuchać nagrania audio albo przeczytać transkrypt.

Poza tym, że uczę, jak przestać podjadać, z kursu dowiesz się też, co to jest asertywna odmowa, jak zmienić swoje myślenie o słodyczach i nauczysz się stosować trening mentalny.

Czy to działa?

Kurs zadziała tylko wtedy, jeśli przyłożysz się do jego wykonania. Ja służę pomocą, ale nic za Ciebie nie zrobię. Dlatego, jeśli czujesz, że nie masz siły czy ochoty na pracę nad swoim nawykiem, to lepiej nie kupuj kursu. Tam nie znajdziesz magicznego rozwiązania, jak przestać podjadać. Znajdziesz za to pomoce i materiały, żeby skutecznie rozprawić się z tym nawykiem.


Więcej o kursie dowiesz się na specjalnie mu dedykowanej stronie internetowej. Kliknij w przycisk poniżej, żeby przeczytać o nim oraz zapisać się na listę oczekujących.

[su_button url=”http://www.kurs.justynamarkowska.pl/zapisz-sie/” target=”blank” style=”soft” background=”#dd3333″ size=”5″ center=”yes”]Przeczytaj o kursie![/su_button]

Jesz słodycze pod wpływem emocji?
Pobierz bezpłatny e-book "10 sposobów na rozładowanie napięcia skuteczniejszych niż słodycze". Zrób pierwszy krok na drodze do odstawiania słodyczy!