Jutro, czyli 1. grudnia, rusza moje bezpłatne wyzwanie „5 dni bez słodyczy”. Przygotowałam je z myślą o osobach, które myślą o odwyku od cukru, ale z jakiś powodów nie mogę się w pełni podjąć tego zadania. Oto pięć powodów, dla których powinnaś zrobić sobie pięć dni przerwy w jedzeniu słodyczy.

Dla mnie niejedzenie słodyczy, czy też bardziej ogólnie, niejedzenie cukru, to nie jest dieta, która ma pozwolić zgubić kilka kilogramów. To coś dużo większego.

Moja forma protestu

To moja forma protestu wobec zakłamania producentów żywności, dosypujących cukier, gdzie tylko się da, by uzależniać od swoich kiepskiej jakości produktów.

To moja forma protestu wobec innych dietetyków, którzy tworzą „zdrowe” słodkości nieróżniące się ani o jotę od słodkości ze sklepu, a jedynie zamydlające obraz prawidłowego odżywiania.

To moja forma protestu wobec braku rzetelnej informacji o tym, co naprawdę powinniśmy jeść…

Jeśli chcesz protestować razem ze mną, to dołącz do mojego wyzwania!

Nie chcesz protestować? Ok, ale i tak uważam, że powinnaś zrobić sobie choćby 5-dniowy odwyk od cukru i słodyczy. Dlaczego? Oto lista moich powodów!

Dlaczego powinnaś zrobić sobie 5-dniowy odwyk do cukru?

W trakcie mojego wyzwania skupiamy się przede wszystkim na niejedzeniu słodyczy. Uważam, że to pierwszy i najważniejszy krok w trakcie odwyku od cukru. Oczywiście, nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś wyeliminowała cukier całkowicie, choćby i na pięć dni.

Zobaczysz, czy rzeczywiście masz problem

Oglądałaś „Gotowe na wszystko”? Jedna z głównych bohaterek popada w alkoholizm. Gdy koleżanki zauważają, co się dzieje i chcą z nią na ten temat pogadać, ona bagatelizuje problem. Do czasu, gdy jedna z przyjaciółek ustawia przed jej perfekcyjnym domem, rząd kilkudziesięciu butelek po winie. Dopiero wtedy postanawia zgłosić się na terapię.

Często nie zdajemy sobie sprawy, że mamy jakieś problem, dopóki nie zobaczymy tego z boku. Być może teraz wydaje Ci się, że niejedzenie słodyczy przez pięć dni to pestka. Ale jeśli spróbujesz to zrobić, Twój organizm zacznie domagać się kolejnej działki cukru już po kilku godzinach od rozpoczęcia dnia. Być może tak nie będzie, ale warto to sprawdzić. Co masz do stracenia? Chyba tylko kalorie zaoszczędzone na podjadaniu cukru.

Dasz odpocząć organizmowi

WHO zaleca, aby ograniczyć spożycie cukru do 40 g na dobę. Nawet jeśli odżywiasz się zdrowo, to i tak możesz przekroczyć ten poziom. Owsianka na śniadanie, kasza z warzywami na obiad i brązowy ryż z łososiem na kolację plus dwie porcje owoców w ciągu dnia to… 47 g cukru! Strach pomyśleć, co się dzieje, gdy po obiedzie sięgniesz po batonika. Ot, taki „zdrowy” batonik zbożowy może mieć nawet 13 g cukru!!!!

Twoja trzustka codziennie musi się zmierzyć z taką lub większą ilością cukru, co nie pozostaje bez wpływu na jej działanie w przyszłości. Dzięki niejedzeniu słodyczy przez 5 dni, dasz odpocząć swojemu organizmowi. Warto robić sobie taki detoks regularnie. A najlepiej, to w ogóle wyeliminować słodycze i cukier na stałe.

Poznasz pomysły na poprawę samopoczucia

Ile to razy sięgasz po batoniki, żeby poprawić sobie humor? Niestety, wiele osób ma ten problem, że przypisuje produktom spożywczym właściwości, których tak naprawdę one nie mają, np. właśnie poprawa samopoczucia. Wierzymy w to, że w dalej chwili jedyne, co nas może uspokoić to tabliczka czekolady lub ciastko. Tym czasem, to nie prawda. Bo ani czekolada, ani ciastko nie rozwiąże Twojego problemu, przyczyny złego samopoczucia. To dlatego po chwilowej przyjemności, czujesz się jeszcze gorzej…

W trakcie 5 dni, gdy nie sięgasz po słodycze, przekonasz się, że one wcale nie mają magicznych właściwości i z pewnością znajdziesz chociaż jedną czynność, którą możesz zastąpić jedzenie słodkości. Coś, co sprawi Ci prawdziwą, a nie chwilą przyjemność. Bez późniejszych wyrzutów sumienia.

Dowiesz się, na jak wiele aspektów Twojego życia wpływa jedzenie słodyczy

Z pewnością zdajesz sobie sprawę, że to, jak się odżywiasz, wpływa na Twoje samopoczucie, sprawność fizyczną i zdrowie. Ale czy zdawałaś sobie sprawę, że od tego zależy chociażby Twój entuzjazm do życia, relacje z mężem i cierpliwość do dzieci? Jedzenie słodyczy powoduje wahania poziomu cukru we krwi. A zmienny poziom cukru z kolei sprawia, że stajesz się inną osobą. Nie wierzysz? Będziesz miała okazję przetestować!

Szczególnie niebezpieczna jest tzw. relatywna hipoglikemia, czyli spadek poziomu cukru we krwi, poniżej wartości startowej. Wtedy to zwykle jesteś najbardziej drażliwa, poirytowana i wściekła nie wiadomo na co. Trudno jest się kontrolować. W ciągu tych pięciu dni zauważysz, że takie sytuacje na prawdę nie muszą się powtarzać. A silna wola, którą będziesz trenować odmawiając sobie słodkości, przeniesie się na inne sfery Twojego życia.

Będziesz wiedziała więcej o sobie

Pięć dni bez słodyczy to dobra rozgrzewka przed podjęciem decyzji, czy chcesz pożegnać się z nimi na dłużej. A może nawet na zawsze?

Wiele kobiet, które zdecydowały się na niejedzenie słodyczy przez jakiś czas otwarcie przyznaje, że to był bardzo dobry okres w ich życiu. Ba, nawet tęsknią za tym, jakie wtedy były! Ten inny, lepszy rodzaj funkcjonowania może być również Twoim udziałem!

Gotowa? Czas start!

Dołączyć do wyzwania możesz w każdej chwili, chociaż jeśli zrobisz to po 1. grudnia, to ominie Cię część materiałów edukacyjnych, które przygotowałam specjalnie na tę okazję. Ale nie martw się z pewnością zbiorę je razem i udostępnię uczestniczkom wyzwania, dlatego warto się zapisać. Kliknij w czerwony przycisk poniżej, żeby to zrobić.

Do zobaczenia na wyzwaniu!

 

Jesz słodycze pod wpływem emocji?
Pobierz bezpłatny e-book "10 sposobów na rozładowanie napięcia skuteczniejszych niż słodycze". Zrób pierwszy krok na drodze do odstawiania słodyczy!