Zaznacz stronę

Dwa tygodnie temu zdradziłam, że bywam tym przysłowiowym szewcem, co bez butów chodzi. W tym odcinku będę kontynuować tę historię i opowiem Wam trochę o odżywianiu moich dzieci. Ale jeśli myślisz, że ono odżywiają się wzorowo, to… będziesz rozczarowana. 

Coś więcej niż tylko life hacki

Jestem mamą od ponad pięciu lat. I jakoś tak się złożyło, że nie potrzebowałam nigdy „przemycać” nic w posiłkach moich dzieci. Dlatego w tym odcinku nie będę dzielić się tylko life hackami w stylu „100 sposób, jak przemycić warzywa w posiłkach”.

Z czego to wynika? Trudno powiedzieć. Być może pomocne było przepracowanie pewnych kwestii związanych z odżywianiem moich dzieci w głowie.

I właśnie w tym odcinku omawiam te wszystkie wskazówki mentalne, które pomogły mi wykształcić zdrowe nawyki u dzieciaków. Ale spokojnie, life hacki też będą.

Wskazówki, którymi dzielę się w nagraniu

W nagraniu omawiam szczegółowo poniższe wskazówki:

Wskazówki mentalne

  1. Twoje jedzenie jest tak samo ważne, jak jedzenie Twoich dzieci 
  2. Zaufaj swoim dzieciom – one wiedzą, ile i czego potrzebują, ale daj im wybierać z tego, co najlepsze
  3. Nic się nie stanie, jak Twoje dziecko nie zje wszystkiego albo nie zje nic – nawet jeśli będzie głodne
  4. Jeśli Twoje dziecko nie je warzyw, to i tak jesteś dobrą mamą
  5. Pozwól dziecku nie lubić pewnych produktów 
  6. Dawaj dobry przykład – odżywiaj się tak, jakbyś chciała, żeby jadło Twoje dziecko
  7. Twoje dziecko nie musi jeść w 100% zdrowo

Life hacki

  1. Razem planujcie posiłki
  2. Dawaj dwie rzeczy do wyboru: wolisz to czy to?
  3. Nie trzymaj w domu słodyczy, ani innych rzeczy bez których „nie ma dzieciństwa”
  4. Jedzcie razem posiłki, kiedy tylko możecie
  5. Dodaj historię do jedzenia – UWAGA! Ten punkt stosuj bardzo ostrożnie. Dlaczego? O tym opowiadam w podcaście.

Linki do miejsc, o których wspominam w odcinku

  1. Bezpłatny ebook „5 pomysłów na szybkie śniadania i wieczory bez objadania” 
  2. Wszystkie odcinki podcastów na moim blogu i Apple Podcast
  3. Ninja Wojtyra – dietetyczka dziecięca zajmująca się niejadkami i alergikami. UWAGA! Obecnie Nina nie ma wolnych miejsc, więc trzeba napisać do niej maila i ustawić się grzecznie w kolejce 😀
  4. Ola Żabicka czyli ACT-owa mama, która pomaga zmienić trudne zachowania u dzieci
  5. Przykładowe ćwiczenie, które wykonuję ze swoimi klientkami na sesji indywidualnej (szukaj na dole strony)
  6. Mój mail justyna@justynamarkowska.pl 

Będzie mi bardzo miło, jeśli zaskubskrybujesz mój podcast w Twojej ulubionej aplikacji: Spotify, Apple Podcast lub Google Podcast.

Podcastu możesz też posłuchać na blogu, wciskając przycisk poniżej.